A Sarolta királyné: Egy Bridgerton-történet színészei adtak interjút, amiben a spin-off sorozatról mesélnek bővebben:
A Sarolta királyné: Egy Bridgerton-történet lehet, hogy csak egy limitált sorozat, de még a készítő Shonda Rhimes sem zárja ki a folytatást.
A Sarolta királyné: Egy Bridgerton-történet hat epizódos limitált sorozatnak lett meghirdetve…de mint tudjuk, a limitált sorozatok gyakran nem feltétlenül maradnak így. Főleg, ha olyanokról van szó, amelyeknek olyan származása és rajongói érdeklődése van, mint a Shondalandnek.
És bár a Sarolta királyné felgöngyölíti a történet elsődleges pontjait – többek között azt, hogy Sarolta és György hogyan találják meg a módját annak, hogy szeressék egymást és együtt uralkodjanak a férfi betegsége, és Lady Agatha Danbury függetlenségének követelése és egy királyi örökös kilátásba helyezése ellenére – , Sarolta és György ezen verziója és a Bridgertonban élő királyi család között még sok év van. Lehet, hogy az alkotó Shonda Rhimes kísértést érez arra, hogy ezt a történetet még jobban kiegészítse?
„Voltak kérdések, de egyelőre nem beszélgetek erről. Örökké tudnék Saroltával és Györggyel élni, de egy nagyon konkrét, lezárt történetet meséltünk el, ami szerintem egy teljes történet erről a bonyolult, tökéletlen szerelemről. De nem zárok ki semmit, mert sosem lehet tudni.” – Shonda Rhimes, író és showrunner.
Rhimes nyitottnak tűnik a lehetőségre, és a többi szereplő is biztosan szívesen visszatérne ebbe a világba, ha a lehetőség adódna:
„Megszállottja vagyok ezeknek a karakternek. Sosem gondoltam, hogy így tudnék szeretni, amíg nem született saját gyermekem. Úgy érzem, mintha én szültem volna és Shonda Rhimes lenne az apuka és én az anyuka. Csodálatos lenne újra beköltözni ebbe a térbe. De ott is, ahol most abbahagytuk, az is egy jó tér. Ha ez volt az utolsó alkalom, hogy én lehetek ő, akkor is megerősödött és készen áll arra, hogy a saját lábán járjon. De ha kapok egy felkérést, hogy újra megcsináljam, akkor elfogadom.” – Thomas Verica, rendező.
Freddie Dennis és Sam Clemmetts, akik Reynolds és Brimsley inasokat alakítják, szintén szívesen térnének vissza – különösen azért, mert a szerelmi történetükben még sok a nyitott kérdés.
És persze, ami a legfontosabb, a királyné is kész visszatérni:
„Imádtam ezt a karaktert. Fantasztikus. Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy olyasvalakit alakíthatok, aki ennyire összetett. Abszolút szívesen csinálnék újra valami ebben a világban.” – India Amarteifio, a fiatal Sarolta királyné megtestesítője.
A Sarolta királyné alkotója és színésznője, Lady Danbury sokkoló romantikus kalandjáról beszélnek
Figyelmeztetés: A cikk spoilereket tartalmaz a Sarolta királyné: Egy Bridgerton-történet című limitált sorozatból.
A Bridgertonban, Lady Danburynek úgy kell a szerelem, mint egy lyuk a fejébe – de kiderült, hogy van néhány romantikus titok a tarsolyában.
A Sarolta királyné: Egy Bridgerton-történet megismertet minket a fiatal Agatha Danburyvel, aki elviseli, hogy egy olyan férfival házasodik össze, akit nem szeret, majd özvegységbe kényszerül, ahol címének és birtokának esetleges elvesztésével is meg kell küzdenie. Mit tegyen egy frissen ranghoz jutott Társaság tagja? Agatha esetében Lord Ledger karjaiba menekül.
Így van – Violet Bridgerton kedves papája Lady Danbury titkos szeretője. A dolgok csendesen kezdődnek, közös pillanatokkal és pillantásokkal, miközben sétálgatnak a szomszédos birtokaikon. De végül egy lopott éjszakáig jutnak, ahol Lady Danbury először tapasztalja meg a testi gyönyört.
Shonda Rhimes, aki a Sarolta királyné nagy részét megalkotta és megírta, kerülő úton jutott el ehhez a kapcsolathoz:
„Számomra bárki, aki olyan, mint Violet, annak kiváló apja volt. Én ezt a kiváló, csodálatos apát akartam neki adni, de azt is akartam, hogy emberi legyen és, hogy legyen ez a hibája. Az írás során jutottam erre. Nem ez volt az első tervem, de ahogy folytattam a történet írását, világossá vált számomra, hogy ez egy szép feszültségalapot biztosít Violet és Lady Danbury számára a továbbiakban. De arra is szükségem volt, hogy Lady Danbury végre örömöt találjon, ami nem kapcsolódik a házassághoz, a szerelemhez. Ez csak testi öröm.” – Shonda Rhimes, író és showrunner.
Ne haragudjatok, Danbury és Ledger rajongói, ez azt jelenti, hogy ez nem valami nagy elveszett szerelem, sokkal inkább a szexuális ébredés pillanata Lady Danbury számára.
„Nem igazán ő élete szerelme. Nem hiszem, hogy Agatha így gondolkodik, mert akkor harcolt volna érte. Ha egész életében megtagadták volna tőle ezt a szerelmet és most itt van a férfi, akkor kétségbeesett volna. Még kevésbé az, hogy a férfi élete szerelme és talán az első szerelme, ahol minden olyan örömteli és bonyodalmaktól mentes, aztán meg szétmennek. De ez még mindig egy nagyon is formáló kapcsolat.” – Tom Verica, rendező.
Mi az, ami egyáltalán vonzza Agathát Lord Ledgerhez? A nő már túl van egy házasságon (és házastársi kapcsolaton), a jóval idősebb Hermannal, Ledger pedig egy középkorú férfi, akinek gyereke és felesége van.
„Soha senki nem vette még komolyan. Senki sem beszél vele értelmiségként vagy másról, mint a férfiakról és hímzésről. Ez a valaki, aki az elméjével akar foglalkozni. Játszadozni akar és visszahozni őt a gyermeki állapotba, mert neki nem igazán volt ilyen gyerekkora. Ő már nagyon régóta felnőtt, és a férfi azt képviseli, ami lehetett volna, és azt is, ami már nem lehetséges.” – Tom Verica, rendező.
Lord Ledger az, aki szakít a dolgokkal, magával viszi a fiatal Violetet egy sétára, és világossá teszi, hogy a kalandjuk nem folytatódhat. Danbury eleinte vágyakozónak tűnik – különösen, amikor a Bridgerton-idővonalban megkeresi a születésnapi koronát, amelyet Ledger készített neki és még egyszer felidézi az emlékeket. De Thomas szerint a botrányok lehetősége is az oka annak, hogy Agatha nem vágyik Ledgerre, mint elvesztett szerelmére.
„A férfi nős. Ezért testi meg azt az aktív lépést, hogy „ezt el kell nyomnia magában.” Soha többé nem nézi meg a koronát igazán, hacsak nem magányos és egy kis szeretetre van szüksége. Felismeri, hogy ha valaha is előjönne, az elvonná a figyelmét arról, amit éppen próbál csinálni. Szóval úgy gondolkodik, hogy „Ez nem fontos része a történetemnek”. – Arsema Thomas, aki a fiatal Lady Agatha Danbury megtestesítője.
Mégis nem tagadhatjuk, hogy ez a rövid közjátékot követően Lady Danbury mintha jobban magára találna, megerősödve abban, hogy az a vad nő legyen, akit a Bridgertonban ismerünk és szeretünk. Tom Verica is egyetért ezzel.
„Ő az a személy, aki lehetővé teszi számára, hogy felismerje, mennyire szereti magát. Hogy valójában van ez a tere, hogy a saját örömét kérje és nincs szüksége kapcsolatra ahhoz, hogy megkapja, amit akar. – Tom Verica, rendező.
A Sarolta királyné szereplői és alkotója arról, hogy végre van LMBTQ+ románc a Bridgerton-verzumban.
Figyelmeztetés: A cikk spoilereket tartalmat a Sarolta királyné: Egy Bridgerton-történet című limitált sorozatból:
A Sarolta királyné: Egy Bridgerton-történet, amely már nézhető a Netflixen, végre megadja az LMBTQ+ rajongóknak azt, amire már régóta vágytak a Társaság világában – egy meleg románcot. A Saroltát szolgáló inas Brimsley és a Györgyöt szolgáló Reynolds között van valami.
Bár a Bridgertonban már korábban is voltak queer karakterei, és sok rajongó szerint Benedict Bridgerton is queer, a nézők fájlalták eddig a sorozat rendkívül heteroszexuális irányultságát, különösen annak fényében, hogy a Shondaland régóta úttörő szerepet játszik az LMBTQ+ reprezentáció terén a sorozatokban.
„Mindketten nagyon-nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az első LMBTQIA+ történetet mesélhetjük el a Bridgerton-verzumban. Shonda Rhimes pedig megírta ezt a két nagyon, nagyon gazdag karaktert. Nagyon erősítő folyamat volt számunkra, hogy elmesélhettük a történetüket. Olyan befogadó és sokszínű világot teremtett, így az, hogy ennek a része lehetek, nem is beszélve arról, hogy elmesélhetem a történetüket, hatalmas büszkeséggel töltött el.” – Sam Clemmetts, a fiatal Brimsley megtestesítője.
„Bridgerton híres a befogadásról és a sokszínűségéről. Hatalmas kiváltság és hatalmas büszkeséggel tölt el minket, hogy egy LMBTQ+ történetet hozhatunk egy ilyen korabeli drámába. Az embereknek úgy kell érezniük, hogy képviseli őket az, amit a képernyőn látnak. A társadalomnak, amelyben élünk, tükröződnie kell abban, amit az emberek látnak.” – Freddie Dennis, Reynolds megtestesítője.
Rhimes számára nem annyira kiszámított kiegészítés volt ez a világ, mint inkább az a történet, amit a legkézenfekvőbbnek érzett Brimsley múltjához.
„Természetes volt. Írtam a karaktert, azon gondolkodtam, honnan jött, mi lenne a története, az a Brimsley, akit a Bridgertonban ismerünk. Úgy éreztem, hogy ez a megfelelő történet, amit el kell mesélni róluk. Nem volt tudatos, hogy ’felvállalok egy témát’ csak. Mert szerintem a szerelem nem egy téma. Csak el akartam mesélni a történetüket.” – Shonda Rhimes, író és showrunner.
Reynolds és Brimsley rengeteg szexi jelenet kap és Clemmetts, Dennis sok segítséget kapott egy intimitás-koordinátortól. De egy másfajta koreográfia volt az, ami leginkább nehézséget okozott. A két inas a fináléban osztozik egy romantikus pillanatban, amikor a holdfényben táncolnak egy fa alatt, ahol még hallják a királyné báljának a zenéjét, de a kíváncsi szemek előtt rejtve vannak.
„Igazából elég stresszes volt. Táncórákat vettünk, és a koreográfusunk megtanított minket keringőzni. Igazából ez volt az egyik kedvenc időtöltésem a forgatáson. Mert én nem vagyok egy mozgó típus, ennyit elárulhatok. De a tánc tanulás nagyon szép volt. Aztán a jelenet forgatásának valósága őrületes volt, mert hajnali három vagy négy óra lehetett. Fél óránk volt hátra, és egy kicsit sietnünk kellett. Ez idegörlő, mert ez egy nagyon megrendítő pillanat volt.” – Freddie Dennis, Reynolds megtestesítője.
Ők ketten hibáztak is, megbotlottak egymásban és nevettek – és ez bekerült a végső vágásba is. De elégedettek az eredménnyel.
„Ez a történetmesélés egyik legszebb pillanata.” – Freddie Dennies, Reynolds megtestesítője.
„Káosz volt a forgatáson. És nagyon, nagyon elkapkodtuk. De ez annyira tükrözi a történetünket, mert csak lopott pillanataik vannak, legyen az két perc, öt perc vagy húsz perc. Ez már önmagában is káoszt okoz, de ez jelenti számukra a világot.” – Sam Clemmets, a fiatal Brimsley megformálója.
De vajon Reynolds és Brimsley között happy end lesz? Nehéz megmondani. A Bridgerton idővonalon, Brimsley egész életében Saroltát szolgálta. Amikor az idősebb Sarolta megkérdezi a magánéletéről – hogy megnősült-e valaha, vagy, hogy volt-e családja – a férfi hárítja a kérdést, és ragaszkodik ahhoz, hogy neki szentelte az életét. Később azonban látjuk, hogy vágyakozva éli újra azt a lopott tánc pillanatát egyedül a palota előtti teraszon.
Mi lett Reynoldsszal?
„Azt hallottam, hogy a Maldív-szigeteken nyaral. Gondolom és remélem, hogy Shonda többet tud erről mondani. De azt tudjuk, hogy bárhol van Reynolds, ők még mindig nagyon-nagyon szeretik egymást. Ez az egyetlen dolog, amihez ragaszkodtunk. Láthatjuk, hogy Reynolds mennyit jelent Brimsleynek abban a pillanatban, amikor visszaemlékezik. Szóval a szerelmük nagyon, nagyon mély és tovább él. Nagyon remélem, hogy nem halt meg.” – Freddie Dennis, Reynolds megformálója.
Mi történt Reynoldsszal, a király inasával?
„Volt egy jelenet, amit nem vettünk fel, mert végül nem tették bele, ahol találkoztam volna az idősebb Reynoldsszal. A férfi volt élete szerelme, és valamilyen oknál fogva nem tudtak együtt maradni. Szóval, amikor a törölt jelenetben a folyosón elhaladtak egymás mellett, az nem ez mérgező pillanat volt. A világ miatt, amiben éltek, még mindig elitélendő volt a homoszexualitás, és egyszerűen nem volt lehetséges. – Hughs Sachs, az idős Brimsleyt alakító színész nyilatkozta arról, hogy miért nem láthattuk a sorozat vége felé az idős Reynoldsot.”